Marketing Strategies To Increase Sales Of Kirunmakarun Products Through Instagram Marketing
Keywords:
marketing strategy, sales, Instagram, social media, AIDA, algorithmAbstract
The research with the title Marketing Strategy in Increasing Sales of Kirun Makarun Products on Dewa Snack Kediri Through Instagram Marketing aims to assess the influence of the Instagram social media platform in enhancing the sales of Kirunmakarun products through marketing strategies. The research employs a qualitative approach to understand consumers' experiences and perceptions regarding Instagram marketing. The AIDA model (Attention, Interest, Desire, Action) is utilized as a framework to analyze how Instagram can impact the consumer buying process. Additionally, this study also encompasses an understanding of the Instagram algorithm to maximize the platform's utilization in achieving optimal sales outcomes.References
Abdullah, F. (2021). Jenis-jenis Digital Content Pada Akun Instagram Kreativv_id. Jenis-Jenis Digital Content Pada Akun Instagram …. http://repository.untag-sby.ac.id/12456/1/ETS technopreneurship.pdf
Adhita Maharani Dewi. (2018). Pengaruh Iklan Online Melalui Instagram Terhadap Keputusan Pembelian Bagi Peningkatan Penjualan Produk Kuliner Lokal. Ekonika : Jurnal Ekonomi Universitas Kadiri, 3(1), 1. https://doi.org/10.30737/ekonika.v3i1.78
Ariana, R. (2023). KONSEP PEMASARAN DIGITAL KOMUNIKASI PEMASARAN DIGITAL BERBASIS UMKM KEARIFAN LOKAL PADA OLAHAN KHAS PONTIANAK KUE BINGKA. 1–23.
Armayani, R. R., Tambunan, L. C., Siregar, R. M., Lubis, N. R., & Azahra, A. (2021). Analisis Peran Media Sosial Instagram Dalam Meningkatkan Penjualan Online. Jurnal Pendidikan Tembusai : Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Pahlawan, 5(3), 8920–8928. https://jptam.org/index.php/jptam/article/view/2400
Gani, A. G. (2020). Pengaruh Media Sosial Terhadap Perkembangan Anak Remaja. Jurnal Mitra Manajemen, 7(2), 32–42. http://journal.universitassuryadarma.ac.id/index.php/jmm/article/viewFile/533/499
Haryanti, S., Mursito, B., & Sudarwati. (2019). Analisis Strategi Pemasaran Digital Untuk Meningkatkan Penjualan Produk Batik Pada Pt. Danar Hadi Surakarta. Jurnal Ilmiah Edunomika, 3(1), 144–151. https://jurnal.stie-aas.ac.id/index.php/jie/article/view/443
Martadi, & Haidar, N. F. (2021). Analisis Konten Visual Post Instagram Riliv dalam Membentuk Customer Engagement. Barik, 2(2), 121–134. https://ejournal.unesa.ac.id/index.php/JDKV/article/view/41181
Pratiwi, A. A. M. (2021). Peran Media Sosial Dalam Meningkatkan Penjualan Online Saat Pandemi Covid-19. Jurnal Ilmiah Satyagraha, 3(2), 73–81.
Rahmadanti, A. R., Aditasari, K., & Wibawa, B. M. (2021). Efektivitas Strategi Iklan dengan Menggunakan Instagram Ads untuk Meningkatkan Penjualan dan Branding Produk: Studi Kasus Privet.id. Jurnal Sains Dan Seni ITS, 10(1), 112–117. https://doi.org/10.12962/j23373520.v10i1.60335
Ratna Gumilang, R. (2019). Implementasi Digital Marketing Terhadap Peningkatan Penjualan Hasil Home Industri. Coopetition : Jurnal Ilmiah Manajemen, 10(1), 9–14. https://doi.org/10.32670/coopetition.v10i1.25
Sahi, A. (2021). Pemanfaatan Instagram Ads untuk Optimalisasi Digital Marketing di Lingkungan LP3I. Tematik : Jurnal Teknologi Informasi Komunikasi (e-Journal), 8(2), 318–328.
Theodora, D. (2021). Analisis Elemen AIDA Pada Media Sosial Instagram Sebagai Media Promosi Perpustakaan di Dinas Arsip dan Perpustakaan Kabupaten Bandung. Palimpsest: Jurnal Ilmu Informasi Dan Perpustakaan, 12(1), 37–47. https://doi.org/10.20473/pjil.v12i1.25152
Untari, D., & Fajariana, D. E. (2018). Strategi Pemasaran Melalui Media Sosial Instagram (Studi Deskriptif Pada Akun @Subur_Batik). Widya Cipta, 2(2), 271–278. http://ejournal.bsi.ac.id/ejurnal/index.php/widyacipta
Widayati, W., & Augustinah, F. (2019). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Sarana Promosi Makanan Ringan Kripik Singkong Di Kabupaten Sampang. DIALEKTIKA : Jurnal Ekonomi Dan Ilmu Sosial, 4(2), 1–20. https://doi.org/10.36636/dialektika.v4i2.345
Yuniarti, N., Ismawati, A., & Aini, A. N. (2020). Pengaruh Promosi Online Melalui Tiktok Terhadap Peningkatan Penjualan Produk Usaha di Masa Pandemi Covid-19. Proceedings The 1st UMYGrace 2020 (Universitas Muhammadiyah Yogyakarta Undergraduate Conference), 2020, 500–509. https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAIQw7AJahcKEwjInK3JlNf_AhUAAAAAHQAAAAAQAg&url=http%3A%2F%2Fe-journal.uajy.ac.id%2F26227%2F3%2F16%252009%252006001%25202.pdf&psig=AOvVaw0aaZ4ZJEl_z63SQrpWQRFA&ust=168753300
Journal article
DIALEKTIKA : Jurnal Ekonomi dan Ilmu Sosial, 4(2), pp. 1–20. Available at: https://doi.org/10.36636/dialektika.v4i2.345.
Webpage on a Website References
Webpage on a news website
Bayu, D. (2023, Januray 21). APJII: Pengguna Internet Indonesia Tembus 210 Juta pada 2022. dataindonesia. https://dataindonesia.id/digital/detail/apjii-pengguna-internet-indonesia-tembus-210-juta-pada-2022
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Yefta Teddy Jonatan, Wahyu Dede Gustiawan, M. Dian Ruhamak

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.